مقاله رهبری، شخصیت و اثر بخشی

Article leadership, character and effectiveness

دانلود مقاله رهبری، شخصیت و اثر بخشی

چکیده:

این مقاله در مورد رهبری و شخصیت صحبت می کند. علاوه بر این به عنوان تجدید علاقه ای به این موضوع دیده می شود. حتی زمانی که مجدداً تحقیقات گذشته بررسی شدند و تحقیات جدید شکل گرفت، اساسی ترین نتایج به صورت قبل باقی ماندند. مطالعات پاسخ های ناسازگاری در مورد اینکه چطور خصوصیات شخصیتی با رهبری ارتباط می یابند، می دهد. تحقیقات گذشته و معاصر نشان می دهد که شخصیت نمی تواند رهبری را توضیح دهد. خصوصیات رهبران نمی توان اثر بخشی سازمانی را توضیح دهد. رهبری نشان دهنده داشتن تأثیر جزئی بر اثر بخشی سازمانی است. موضوع شخصیت کمتر با مدیریت در ارتباط است. مدیریت و رهبری در سازمان های اسمی در مورد دارا بودن ویژگی های خاص نیست، بلکه در ارتباط با عملکرد می باشند.

مقدمه:

آیا مقوله رهبری می تواند توضیح بدهد که چرا برخی مردم قادرند به موقعیت رهبری برسند، در حالی که دیگران نمی توانند؟ آیا رهبری کلید اثرگذاری سازمانی است؟ یکصد سال تحقیق اختصاص داده شد برای جواب دادن به این سؤالات بوسیله افرادی که در رشته هایی همچون روانشناسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت، اقتصاد و علوم سیاسی آموزش دیده بودند. این مقاله به بررسی همزمان مطالعات گذشته و حال حاضر و ( همچنین) علاوه بر این آزمایش مجدد آثار کلاسیک می پردازد. هدف ترسیم نتایجی مرتبط با حالت های رشته امروزی است. با این حال دیدگاه ( رهیافت، نگرش) شخصیت در رهبری تنها دیدگاه رهبری است.

دیدگاه ابزاری و روش نهادی، روشهای غالب امروزی هستند.

۴ بخش ویژه تحقیقات رهبری در این مقاله عبارتند از:

۱- رابطه بین ویژگی های شخصیتی و ظهور رهبری و درک رهبری

۲- رابطه بین شخصیت و اثرگذاری

۳- رابطه بین ویژگی ها و رفتار رهبر و در خاتمه،

 ۴- رابطه بین رفتار رهبری و اثرگذاری.

فهرست

چکیده: ۱

۱- مقدمه: ۲

۲- چگونه رهبری را تعریف کنیم؟. ۳

۳- چه کسی رهبر می شود؟ رهبری چیست؟. ۴

۴- برای رهبر و برای مدیریت: ۵

۵- شخصیت و رهبری.. ۷

۶- شخصیت و اثر گذاری: ۱۴

۷- شخصیت و رفتار. ۱۸

۸- رفتار رهبر ، رهبری و تأثیر گذاری.. ۲۱

۹- رهبری و تأثیرگذاری.. ۲۲

۱-۹- مطالعات موفقیت رهبری.. ۲۲

۲-۹- مطالعات همکاری رهبری.. ۲۳

۳-۹- تئوری های کاربردی.. ۲۳

۱۰- نتایج.. ۲۵


فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات: 29

پس از ثبت دکمه خرید و تکمیل فرم خرید به درگاه بانکی متصل خواهید شد که پس از پرداخت موفق بانکی و بازگشت به همین صفحه می توانید فایل مورد نظر خورد را دانلود کنید. در ضمن لینک فایل خریداری شده به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. لینک دانلود فایل به مدت 48 ساعت فعال خواهد بود.


مطالب مرتبط