صفحه اصلی پرسش و پاسخ پشتیبانی تماس با ما
صفحه نخست  » گزارش کارآموزی  »  دانلود گزارش کارآموزی ریخته گری گروه صنعتی و متالوژی

دانلود گزارش کارآموزی ریخته گری گروه صنعتی و متالوژی

دانلود گزارش کارآموزی ریخته گری گروه صنعتی و متالوژی کارورزی دانلود رایگان گزارش کارآموزی کارگاه ریخته گری دانلود گزارش کاراموزی کارگاه ریخته گری دانلود رایگان گزارش کارآموزی ریخته گری گزارش کارآموزی شرکت ریخته گری گزارش کارآموزی کارگاه ریخته گری گزارش کارآموزی ریخته گری فولاد گزارش کارآموزی ریخته گری چدن گزارش کارورزی ریخته گری کارورزی متالوژی گزارش کار کارآموزی متالورژی

Internship report casting and metallurgy

 

موضوع : گزارش کارآموزی ریخته گری و متالوژی

فهرست مطالب
مقدمه
دسته بندی رشته های متالورژی
تغییر شکل فلزات
مکانیزم های تغییر شکل
–  مکانیزم لغزش در تغییر شکل
– ساختار fcc
– ساختار hcp
– ساختار bcc
– مکانیزم دوقلویی در تغییر شکل
مقایسه سیستم های تغییر شکل (لغزش و دوقلویی)
مفهوم سوپرپلاستیسیته
تأثیر متقابل تغییر شکل و ساختار ماده
فرآیند های شکل دهی
بازیابی
کارگرم
همگن سازی
کار داغ و تبلور مجدد
عملیات حرارتی-مکانیکی (ترمومکانیکال)
ابزارهای کار در فرآیند شکل دادن
کوره پیش گرم
اندازه گیری دما و ابزارهای مربوط به آن
 اندازه گیری دما با توجه به رنگ
 مواد ترموکوپل
 آذرسنج ثبتگر و کنترلگر
 آذرسنج تابشی
 آذر سنج نوری
آزمون کشش
 خواص کششی
 حد کشسان
 نقطه تسلیم
 استحکام تسلیم
 استحکام نهایی
استحکام شکست
 داکتیل بودن
 ازدیاد طول
 کاهش سطح مقطع
 مدول کشسانی یا مدول یانگ
تنش-کرنش حقیقی
برجهندگی و چقرمگی
سختی
سختی کشسان
مقاومت در برابر برش یا سایش .
مقاومت در برابر فرورفتن
پروسه نورد
شکل دادن به وسیله نورد
منابع

کارآموزی ریخته گری گروه صنعنتی نورد نوشهر
گزارش کارآموزی ریخته گری و متالوژی
دانلود گزارش کارآموزی ریخته گری گروه صنعتی و متالوژی

مختصری از گزارش کارآموزی :
متالورژی، علم و تکنولوژی استفاده از فلزات است. متالورژی، به عنوان یک فن از زمانهای قدیم وجود داشته است. انسانهای گذشته بسیاری از فلزات موجود در طبیعت را می شناختند و به کار می بردند. ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد از طلا برای ساختن زیورآلات، بشقاب و ظروف استفاده میشده است. فن گدازش، پالایش و شکل دادن فلزات توسط مصریان و چینی ها بسیار تکامل یافت. مصریان قدیم می دانستند چگونه آهن را از سنگ آهن جدا کنند و می دانستند که فولاد سختی پذیر است. اما استفاده از آهن تا سال ۱۰۰۰ قبل از میلاد رایج نشده بود. استفاده از آهن نزد مردم عهد باستان متداول نبود و آنها استفاده از طلا، نقره و مس و برنج را ترجیح می دادند.
عموما در قرون وسطی علم کار بر روی فلزات مستقیما از استاد به شاگرد منتقل می شد و در نتیجه بسیاری از فرآیندها با خرافات می آمیخت. در مورد فرآیندهای متالورزیکی بسیار کم نوشته شده بود تا اینکه برنیگوچیو کتاب پیوتکنیا را در سال ۱۵۴۰ و به دنبال آن کتاب دِرِ متالورژیکا را در سال ۱۵۵۶ منتشر کرد. طی سال های متمادی توسط مردمی که در تقلید جنس و ساتار فولاد دمشق می کوشیدند، اطلاعات بسیاری به علم افزوده شد.
تا آغاز آخرین ربع قرن نوزدهم، اغلب تحقیقات در مورد ساختار فلز با چشم غیرمسلح و به طور سطحی صورت می گرفت. علم ساختار فلزها تقریبا وجود نداشت. در این میان، نیاز به وجود افرادی که سابقه ی علمی انها بیشتر از سابقه علمی و تجربی شان بود، احساس می شد.
بعدها در سال ۱۹۲۲ با کشف روشهای پراش اشعه X و مکانیک موجی، آگاهی های بیشتری درباره ی ساختار و خواص فلزها حاصل شد.
متالورژی حقیقتاً علم مستقلی نیست، زیرا بسیاری از مفاهیم اساسی آن از فییک، شیمی و بلورشناسی مشتق می شود. متخصصان متالورژی به طور فزآینده ای در تکنولوؤی جدید اهمیت پیدا کرده اند. سال ها پیش بخش عمده ی قطعات فولادی از فولاد کم کربن ارزان قیمت تهیه می شد که به سهولت ماشینکاری و ساخته می شد. عملیات گرمایی به طور عمده ای برای ابزار به کار برده می شد. طراحان قادر نبودند غیریکنواختی ساختاری، عیوب سطحی و غیره را به حساب بیاورند و کار درست آن بود که ضریب ایمنی بزرگ استفاده کنند. در نتیجه، ماشینها بسیار سنگین تر از حد لازم بودند و وزن زیاد نشانه ای از مرغوبیت محسوب مس شد. این وضع تا حدودی تا سالهای اخیر نیز اثر خود را حفظ کرده بود، اما با هدایت صنایع هواپیمایی و خودروسازی کم کم برطرف می شود. این صنایع بر اهمیت نسبت استحکام به وزن در طراحی خوب تأکید می کردند و این تأکید ، به ایجاد آلیاژهای جدید سبک و پراستحکام منجر شد.


تعداد صفحات : | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود